آخرین مهلت ارسال مقالات برای دوره ۲ -شماره ۷ -پاییز ۱۴۰۳:
(۳۰ آذر ماه ۱۴۰۳)
هوش تجاری و کاربردهای مختلف آن
دوره 1، شماره ۳، ۱۴۰۲، صفحات 24 - 40
1 دانشگاه آزاداسلامی واحد مهدیشهر
2 دانشگاه آزاداسلامی واحد الکترونیک
3 دانشگاه آزاداسلامی واحد الکترونیک
چکیده :
هوش تجاری ( BI) به عنوان مجموعه ای از تکنیک ها و ابزارها برای کمک به تبدیل داده های خام به اطلاعات معنی دار و مفید به منظور تجزیه و تحلیل کسب و کار تعریف می شود. به طور کلی، BI به مدیران کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. امروزه، هوش تجاری (BI) در حوزه های مختلفی برای تصمیم گیری بهتر به کار گرفته می شود و با توجه به نیازهای اطلاعاتی، سطوح مختلفی از اطلاعات را در اختیار ذینفعان خود قرار می دهد. BI کاربردهای مختلفی (در درمان و بهداشت، کشاورزی، مخابرات، خرده فروشی و غیره) در دنیای امروزی دارد. در این تحقیق ابتدا درباره BI ، مزایا و معایب، ابزارها و موارد کاربرد آن توضیحاتی ارائه می کنیم و مطالعات انجام شده توسط محققان مختلف در زمینه کاربردهای BI را توضیح خواهیم داد و در نهایت نتیجه گیری را خواهیم آورد.
هوش تجاری ( BI) به عنوان مجموعه ای از تکنیک ها و ابزارها برای کمک به تبدیل داده های خام به اطلاعات معنی دار و مفید به منظور تجزیه و تحلیل کسب و کار تعریف می شود. به طور کلی، BI به مدیران کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. امروزه، هوش تجاری (BI) در حوزه های مختلفی برای تصمیم گیری بهتر به کار گرفته می شود و با توجه به نیازهای اطلاعاتی، سطوح مختلفی از اطلاعات را در اختیار ذینفعان خود قرار می دهد. BI کاربردهای مختلفی (در درمان و بهداشت، کشاورزی، مخابرات، خرده فروشی و غیره) در دنیای امروزی دارد. در این تحقیق ابتدا درباره BI ، مزایا و معایب، ابزارها و موارد کاربرد آن توضیحاتی ارائه می کنیم و مطالعات انجام شده توسط محققان مختلف در زمینه کاربردهای BI را توضیح خواهیم داد و در نهایت نتیجه گیری را خواهیم آورد.
کلمات کلیدی :
هوش تجاری، کاربردهای متنوع، داده های خام، اطلاعات معنی دار، کسب و کارها
هوش تجاری، کاربردهای متنوع، داده های خام، اطلاعات معنی دار، کسب و کارها
-
212
-
119
-
1402/10/18
-
1402/10/28
-