ثبت نام در مجله
ورود به پنل کاربری
مهلت ارسال مقالات

آخرین مهلت ارسال مقالات برای دوره ۱ -شماره ۳ -پاییز ۱۴۰۲:

(تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ تمدید شد)

بانک ها و نمایه ها

civilica

tpbin

magiran

56454

jref-fa

Irindexing

Untitled

 

 

قوانین

قانون بین المللی کپی رایت

 این نشریه تحت قانون بین المللی کپی رایت BY: Creative Commons  می‌باشد.

قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار

این نشریه تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.

open access
دسترسی آزاد به مقالات نشریه
 
DOAJ
 
هوش تجاری و کاربردهای مختلف آن
دوره 1، شماره ۳، ۱۴۰۲، صفحات 24 - 40
نویسندگان : رسول کرکه آبادی* 1 ، حسین نیکان 2 ، پیمان جعفری ملایری 3

1 دانشگاه آزاداسلامی واحد مهدیشهر

2 دانشگاه آزاداسلامی واحد الکترونیک

3 دانشگاه آزاداسلامی واحد الکترونیک

چکیده :
هوش تجاری ( BI) به عنوان مجموعه ای از تکنیک ها و ابزارها برای کمک به تبدیل داده های خام به اطلاعات معنی دار و مفید به منظور تجزیه و تحلیل کسب و کار تعریف می شود. به طور کلی، BI به مدیران کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. امروزه، هوش تجاری (BI) در حوزه های مختلفی برای تصمیم گیری بهتر به کار گرفته می شود و با توجه به نیازهای اطلاعاتی، سطوح مختلفی از اطلاعات را در اختیار ذینفعان خود قرار می دهد. BI کاربردهای مختلفی (در درمان و بهداشت، کشاورزی، مخابرات، خرده فروشی و غیره) در دنیای امروزی دارد. در این تحقیق ابتدا درباره BI ، مزایا و معایب، ابزارها و موارد کاربرد آن توضیحاتی ارائه می کنیم و مطالعات انجام شده توسط محققان مختلف در زمینه کاربردهای BI را توضیح خواهیم داد و در نهایت نتیجه گیری را خواهیم آورد.
کلمات کلیدی :
هوش تجاری، کاربردهای متنوع، داده های خام، اطلاعات معنی دار، کسب و کارها